ET GODT SAMARBEJDE ER NØGLEN TIL SUCCES PÅ BYGGESAGER

Undgå misforståelser og konflikter i byggesager? Klar og præcis kommunikation kan styrke det gode samarbejde, og dermed skabe et mere tillidsbaseret, effektivt og styrket samarbejde parterne imellem ved blot at forbedre kommunikationen. Lad din byggesag forløbe mere effektivt med disse 5 punkter, hvor vi dykker ned i, hvordan man kan styrke samarbejdet og tilliden på din næste byggesag.

Den danske byggebranche er stort set enige om, at nøglen til at få projekter til at "køre" så gnidningsfrit som muligt betyder, at man styrker samarbejdet mellem alle involverede parter, byggerådgivere, entreprenøren og bygherren imellem.  Når de tre instanser arbejder sammen som et velfungerende team, skaber vi resultater og vi løfter kvaliteten af vores byggeprojekter til nye højder for alle involverede parter. Men spørgsmålet er så, hvordan vi opnår dette? 

VI HAR LISTET 5 PUNKTER, DER KAN HAVE EN POSITIV BETYDNING FOR AT FÅ SUCCES MED DET GODE SAMARBEJDE PÅ BYGGESAGER:

1️⃣ RESPEKT, ÅBENHED OG TILLID: Arbejder man sammen, kan man opbygge den gode relation baseret på respekt, åbenhed og tillid, selv under de mere svære processer. Det giver mulighed for at dele viden, idéer og bekymringer åbent og ærligt med hinanden. 

2️⃣ KLART DEFINEREDE ROLLER OG MÅL: Når alle parter forstår deres roller og har klare mål for, hvor projektet skal hen, skaber det en struktur, der gør det lettere at samarbejde. Dette højner effektiviteten i forhold til resultatet/byggesagen.

3️⃣ KLAR KOMMUNIKATION:  Investering i kommunikationstræning for at afhjælpe en klar og præcis kommunikation, som kan være afgørende for den gode proces. Det kan hjælpe med til, at man udtrykker sig klart, præcist og konstruktivt fra starten, hvilket er helt afgørende for et godt samarbejde. Især for at bevare tillid og tryghed igennem hele projektet.

4️⃣ EFFEKTIV PROJEKTSTYRING: Digitale projektstyringsværktøjer kan være en hjælp til at sikre bedst muligt at arbejdsopgaverne er fordelt og organiseret, samt at alle parter er synkroniseret. Dertil er det vigtigt at overholde faste aftaler; dette viser at man respekterer hinandens tid og arbejde.

5️⃣ LØBENDE EVALUERING OG FEEDBACK: Regelmæssig feedback og evaluering i form af statusmøder giver mulighed for at justere og forbedre projektet undervejs.

Når både byggeteknisk rådgiver, entreprenører og bygherre arbejder sammen med tillid og respekt for hinanden, overvinder man de faldgruber, der kan opstå i kommunikationen på byggesager. Små ting, misforståelser og dårlig kommunikation kan vokse sig store og spire det dårlige og konfliktfyldte samarbejde. Ved at sætte fokus på den gode relation og tilliden, kan dette styrke samarbejdet for at nå i mål med et stærkt og produktivt byggesagsprojekt.

Resultatet? Højere kvalitet, levering inden for tidsrammen og et stærkt byggeprojekt, afleveret i den højeste standard.

Vi lover at gøre vores for at hjælpe med at sikre tillid og tryghed i jeres næste byggeprojekt.
Nysgerrig på at møde os? Kontakt os for et uforpligtende møde.

Forrige
Forrige

KENDER DU VORES BYGGESAGSFORLØB I 4 FASER? LÆS VORES GUIDE HER

Næste
Næste

HVORDAN FOREGÅR SKIMMELSANERING?